vrijdag 15 april 2016

Leutige vrijdag

De laatste dag van een hele week vakantie ...
... maar ook de eerste dag van het weekend!
Dat moest gevierd worden met een bloemetje, vond ik.
Toen ik gisteren vlug even binnen wipte in de Delhaize voor een paar kleine boodschapjes, stonden deze vurige gerbera's naar mij te lonken. Ik kon ze niet weerstaan.



Terug thuis was de postbode geweest en lag er een prachtig pakje met mijn 'prijs' uit de magneet-give away van Els.
Joepie! Dank je wel, Els! Daar ben ik heel erg blij mee.
De 'liefde' spat al van mijn ijskast:



En vandaag met frisse moed verder aan mijn 'vakantie-week- to do -lijst'.
En nee hoor, ik zal ze niet afkrijgen.
Op de één of andere manier zijn mijn to-do-lijsten altijd veel te lang.
Dan denk ik: " Een hele vakantieweek voor mij. Niemand die me kan storen. Iedereen is weg. Naar het werk of de univ. Het hele huis voor mij alleen! Zeeën van tijd. Ik ga eens een extra lange to-do-lijst maken, zie"
En dan begin ik vol goede moed.
Om na een week te merken dat er toch nog veel niet afgevinkt is.
Tja, in een vakantieweek maak ik  ook tijd voor die dingen waar ik anders minder tijd voor heb. 
Dingen die ik belangrijk vind. 
Een extra lang praatje met de buurvrouw, een extra lange mail naar een  vriendin, een afscheidsviering, een paar boodschappen die ik altijd al uitstelde, ...
Er is al heel wat afgevinkt op mijn lijstje en er blijft ook nog heel veel te doen.
Maar deze morgen geniet ik eerst even van wat er wel al gebeurd is in de berging en in de tuin. De enorme bergen hakselhout die de boom-man achterliet zijn nog niet helemaal verwerkt. Maar dat komt nog wel...




4 opmerkingen:

  1. Geniet inderdaad van wat er gedaan is, de rest komt ook wel op zijn tijd. En dat praatje, die lange mail, dat zijn de dingen die belangrijk zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zet GENIETEN anders ook op je to do lijst. Kan je dat ook afvinken. fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goed bezig. Zolang je maar genoeg tijd neemt voor jezelf! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen