maandag 23 november 2015

Trial en error

Vandaag een onverwacht dagje verlof. Niet dat mijn werkplek echt onveilig is. Maar ach, ik had nog genoeg vakantiedagen staan. En met een dreiging van niveau 4 waag ik me niet echt graag in onze hoofdstad.

Onverwacht vrije tijd, dus.
Tijd voor een blogje. 
En tijd voor een projectje, dat ik samen met mijn dochter doe. 
Nee, geen van beiden zijn we een naaiwonder ...
Ik heb maar een heel basic naaimachine. 
Vrij oud, want gekocht voor een korte naaicursus die ik ooit volgde. 
Veel heb ik er niet van onthouden...
Vier kinderen en 30 jaar verder, haalde ik de machine terug van onder het stof. 

Nee, nu lieg ik: af en toe heb ik met mijn machine wel een zoom van een gordijn genaaid en deze zomer naaide ik - met een heel makkelijk patroon - een zomerjurk, die achteraf ruim een maat te groot bleek en die ergens helemaal onderaan in een kast belandde. (tja, de volgende keer misschien eerst even passen?)

Maar nu dus een heus project. Het is nog niet af en de inspiratie vond ik hier
Maar ik licht al een hoekje van de sluier op...
Of het goed komt? Dat weet ik nog niet ... we doen ons best... 
Eén dingetje hebben we al geleerd: tricotstof is geen goed idee als eerste projectje. Het schuift alle kanten uit!
En misschien moeten we toch wel eerst een cursus volgen? 
Hoewel ... er staan massa's tutorials op you-tube ... en ...
leren door trial en error is ook wel leuk ... 




1 opmerking: